V půlce března se uskutečnila jedna z nejprestižnějších kosmetických akcí v Evropě. Veletrh Cosmoprof přilákal přes 200 000 návštěvníků a více než 2 000 vystavovatelů. Ondřej Mynář, ředitel NAFIGATE Cosmetics, se zde rozhodl načerpat inspiraci. Přečtete si, co si z veletrhu odnesl.
Hlavním tématem letošního ročníku byla udržitelnost a vývoj kosmetiky v souladu s přírodou – myšlenka, která je velmi blízká i naší kosmetice. Chtěli jsme vědět, jak si NAFIGATE Cosmetics z pohledu šetrnosti vede v porovnání s ostatními světovými značkami.
Rostoucí potenciál zelené kosmetiky
Výrobci, kteří upřednostňují přírodu, získávají na trhu stále více prostoru. Stejně tomu bylo i na letošním veletrhu. „Na Comsprofu jsem na první pohled viděl, jak značky kladou větší důraz na udržitelnost. Výrobci se snaží využívat recyklované a recyklovatelné obaly, omezují propagační materiály a snaží se nahradit mikroplasty za přírodní alternativy,“ říká Ondra.
Potvrzuje to loňská studie společnosti McKinsey. Podle ní bude v následujících letech okolo 66 % mladých zákazníků upřednostňovat kosmetické značky, které berou ohled na přírodu. Podle odhadů bude proto zájem o zelenou kosmetiku rychle růst
Touhu po šetrnosti k přírodě šlo vycítit z každého koutu.
Vystavovatelé na Cosmoprofu právě v tomto duchu své značky prezentovali. „Veletrhem se nesla myšlenka, že i malé změny, které podpoří udržitelnost a mají dopad na životní prostředí, jsou nutným začátkem pro změnu myšlení firem a zákazníků.“
Šetrnost a vzdělávání
Z tisícovek vystavovatelů padly Ondrovi do oka hlavně dvě evropské firmy a jejich nápady:
- Tím prvním byl koncept litevské značky Mádara, která podrobně studuje složení rostlinných extraktů, a poté je přetváří v laboratořích. Díky vlastní produkci Mádara nemusí složky kosmetiky sbírat ani těžit a může tak pracovat u s látkami, které jsou v přírodě ohrožené.
- Řešení problémů s mikroplasty společnosti NAIF. Firma přidává do peelingových produktů místo plastových částic kalcit – přírodní materiál, který vzniká při čištění vody. Přírodní látku společnosti dodávají nizozemské čističky.
Veletrh zdobily nejrůznější plakáty, cedulky a infografiky, které návštěvníkům sdělovaly, do jaké míry výrobci kosmetiky kladou důraz na udržitelnost a šetrnost.
Obě společnosti své zákazníky vzdělávají o závažném množství mikroplastů, které jsou v oceánech i pitné vodě.
Problematiku mikroplastů aktivně řešíme i v NAFIGATE Cosmetics. Přečtěte si, jak jsme je nahradili přírodním polymerem P3HB v peelingovém mléce.
Krok správným směrem
Návštěva veletrhu Ondru utvrdila v tom, že je s NAFIGATE Cosmetics na správné cestě. Další šetrný krok má podobu opalovacího krému s UV ochranou z přírodního polymeru P3HB, který poslouží jako šetrná náhrada za běžně používané chemické opalovací emulze.
„Jsem rád, že jsme se jako společnost v roce 2018 vydali správným směrem k rozvoji udržitelnosti našich produktů. Je důležité, abychom nezapomněli na naši zodpovědnost vůči planetě a ve stejném duchu měnili naši značku.“ shrnuje Ondřej.